|
|
Het
was zo'n week die van onder tot boven vol gepland zit. U kent dat wel! Krappe
tijdschema's, veel te veel afspraken op ver uit elkaar liggende plaatsen,
deadlines op dezelfde datum, je liefste oude tante wordt ineens ziek en
je autoradio begeeft het.
Mij bekruipt op zo'n moment altijd een efficiënte dadendrang die ik strijk
en zet later betreur. Zo ook dit keer. Het autoradio-probleem zou ik even
handig en tijdbesparend oplossen.
Een autoradio hoeft voor mij niet veel bijzonders te zijn. Radio 2 moet
er op zitten, een zender met klassieke deuntjes, een cassetterecorder voor
als ik zelf wil kiezen met welke opera ik meezing en natuurlijk de filemeldingen.
Zo'n ding, dacht ik, kan ik net zo goed bij een postorderbedrijf bestellen.
Wehkamp bijvoorbeeld adverteert met 'vandaag besteld, morgen in huis'. Ik
deed mijn keus, de goedkoopste met RDS (Radio Data System - geeft automatisch
filemeldingen door) en greep naar de telefoon. Een aardige telefoniste stond
me te woord. Nee, de autoradio kon niet de volgende dag worden geleverd,
want hij/zij was niet in voorraad. Het zou de week daarop worden. Jammer,
maar niets aan te doen. De avond daarop vond ik evenwel toch een briefje
dat er een pakje van Wehkamp was langs gebracht, maar mij niet had thuisgetroffen.
De volgende dag zouden ze het tussen 13.00 en 19.00 opnieuw proberen. Ai!
Ruime tijdmarge overigens…Ik reorganiseerde mijn schema en belde of ze tussen
16.00 en 19.00 uur konden komen. Dat lukte wel. Precies om 16.00 uur deed
ik mijn deur open. Pff… ze waren nog niet geweest. Niet lang daarna ging
de bel en werd mij het pakje overhandigd.
Pakjes krijgen is leuk, ook al heb je ze zelf besteld. Ik ging voor het
open maken echt even zitten. Zak eraf. Plakband eraf. De opvulling weghalen
en jawel hoor, daar was ie dan, mijn nieuwe autoradio in de vorm van een
zachtgele design keukenmixer genaamd opera.
Verkeerde bestelnummer opgegeven? Nee, op de bon stond autoradio. Terugsturen
dan maar. Dus: pakje weer netjes inpakken, bonnetje erin, naar het postkantoor
brengen, in de rij staan, doosje afgeven, bonnetje krijgen. En toen? In
een sprint door naar de autoradiowinkel en in tien minuten zo'n ding gekocht!
Hoezo 'Vandaag besteld, morgen in huis' Wehkamp? |
|